torsdag 25 november 2010

Ska det vara så svårt......


....att hjälpa till! Nu när jag gick och lämnade på dagis ser jag en bil som sitter fast i snön precis framför en utfart.... en bil står och väntar på att få komma ut... flera människor ute.. men ingen gör något... alla bara tittar på stackaren som är ensam i bilen, ska det vara så himmlans svårt att hjälpa någon man inte känner.... han blev urglad när jag JAG fick hjälpa honom att få loss bilen så han kunde komma iväg.. det tog 3 minuter... Har vi så bråttom idag att 3 minuter ska vara så svårt att avvara.... eller att ge grabben i kassan 2 kr om det fattas det....eller säga något positivt till någon man inte känner.... är det så svårt att ge? Dagens uppmaning.... gör något oväntat och gör en annan människa glad... för 3 minuter har du väl över?


Kramisar

5 kommentarer:

Jenny sa...

Håller helt med du!
Tönker på stackars marina som stog på coop parkeringen med två barn och julia klämde handen jätteills i dörren... blodet rann och julia skrek och amilia blev rädd .. men INFEN kom o hjälpte henne... då satt det ändåtvå stycken på soffan och tittade på ... 5 meter ifrån.. hon fick ringa mig så jag åkte ner.... INTE KLOKT!
Kram jenny

Emma sa...

Jag kan bara hålla med! :)

Miss Linus sa...

ja men eller hur :O ne folk e alldeles för uppe i sig själva....tur att du fans och kunde sprida lite glädje och välvilja :)

Victoria sa...

Det bästa med dig Anna är att du sprider gjädje, även om du liktsom inte för någon annat är bara är "du"!

Victoria sa...

oj, vad tokigt jag stavar. Tänkte säga att du sprider glädje, även om du inte GÖR något annat än bara är du :-)