torsdag 21 maj 2009

Bläääää.....

Idag har jag upplevt min stora skräck..... Jag satte lilleman i stolen och tänkte klippa honom på förmiddagen... tog ena sidan först inga problem.... började kamma på andra sidan och...
-HENRIK!!!!!!!! Filip hade en fästing som satt nere i nacken.... Det finns inget värre. Jag lämnade honom i köket och henrik fick säga till mig när den var borta. Tänk om jag hade sett den och varit ensam hemma! Jag hade dött... jag fick själv en fästing för många år sedan på foten och jag skrek tills den var borta. Dessa små äckliga kryp är djävulens djur! BLÄÄÄ! Men nu är den borta i alla fall!


I övrigt har det varit en lugn och skön dag... vi promenerade till maxihuset och käkade middag och strosade runt lite. Sen tog henrik med filip och tittade på när ett par kompisar spelade beachvollyboll! Och filips lycka var gjord när en granne till planen dom spelade på kom ut och skulle köra med sin traktor! Han frågade om filip ville åka med och det ville han.. så han klättrade upp till farbrorn i traktorn och följde med en sväng helt själv.... det trodde jag aldrig att han skulle våga, men tji fick jag! Han strålade av lycka när han kom hem och berättade att han hade suttit i knät på farbrorn och farbrorn hade kört traktorn.... Att få se honom le är nog det bästa som finns... det går verkligen rätt in i hjärtat!


Bilden nedan... en lite sötis som har valt en lite annorlunda sovställning...


Kramis

1 kommentar:

Emma sa...

Ja fy för fästingar!! :(