tisdag 13 september 2011

Jösses!!!

Tänk att ett dygn kan kännas som sju! Gustav och filip vaknade båda två inatt och var vakna typ mellan halv två och tre... sedan somnade dom om och sov till halv 8,,, när vi sen gick upp insåg jag att deras dagis-förkylning har börjat smyga sig på mig oxå... och det är det värsta jag vet.... jag blir så grinig och gnällig av att vara förkyld. Tung i huvet täppt i näsan och ja ni vet ju själva hur det är! Så mina röjaplaner, blev något begrännsade, men lite fick jag gjort i alla fall. Sen efter att jag hämtat de griniga och snorigt hostiga från dagis har jag gjort allt för att hålla dom vakna och nöjda, vilket visade sig svårare än planerat.. jag hade bokat in tvättstugan och skulle göra våfflor till dom. Två saker som dom brukar älska, men idag var dom svårflörtade... och filip den stackarn har varit så himmlans kännslig att man nästan började skratta åt honom. Tex: När han skulle gå in och lägga sig kom han ut och storgrät och när jag frågade vad det var så sa han titta hur min kudde ser uuut!!!! Jag hade lagt in ett nytt örngott men inte hunnit sätta på det!
Totalt sätt kan man konstatera att denna dag varit en ganska skitdag! och att det har varit pissväder ute gör ju inte saken bättre. Tur att inte alla dagar är lika i alla fall och att man vet att det kommer bättre dagar!
imorgon kommer våran nya tvättmaskin för att ersätta den som gått sönder, och sen blir det jobba 14-20, men det blir nog tidigt i säng ikväll ändå då man inte vet hur barna sover inatt. Och jag är precis slut!
Kramisar




inte ens våfflor gick hem idag
Mammas  lilla grinhög

Inga kommentarer: