onsdag 29 juni 2011

Sommar!

Dax för en uppdatering. Vi hade en lugn och skön midsommar. Barnen fick träffa och busa med sina kusiner från Alingsås. Sen har det varit lite jobb och idag har vi haft vattenkrig på gården efter dagis. Just nu är Filip uppe hos en kompis och Gustav sover i vagnen på gården. Värmen var på dom det märks. Jösses vad dom somnar snabbt på kvällarna. Själv ligger jag på en filt, äter jordgubbar och njuter av sommaren! Kanske blir det ett dopp i en sjö innan dagen är slut! För barnen i alla fall!
Något helt annat är att barnen lyckats få väg på min bankdosa och slarvat bort den och trots en veckas letande kan jag inte hitta den. På idag gick jag ner till banken för att hämta ut en ny! Och visst fick jag det för 250:- spänn. Jag trodde att dom skojade med mig. Inte för när jag hotade att byta bank gav dom med sig. Jag på att jag kunde komma ner med den andra när den kom fram, men nej 250:- skulle dom ha! Och man har ju inget att välja på när man måste betala sina räkningar! Funderar starkt på att byta till annan bank?
Sedan kan jag oxå berätta att 21 oktober åker jag med 5 arbetskamrater till ROM i 4 dagar.... bara jag utan barn och utan Henke. Det ska bli superkul! Fast det kommer lämnar konstigt att lämna barnen... har aldrig varit ifrån dom så länge.... det är väl dax nu!
Kramisar

1 kommentar:

Emma sa...

Rom är en väldigt fin stad! :) Dit ska jag bara igen! :D