fredag 10 juni 2011

Studenten!

Idag är det studenten här i skövde! Denna dag har alltid varit förknippad med ångest för mig.. Jag tog ju aldrig studenten själv! Har undvikit att titta på studenttågen och att jag jobbar denna dag har aldrig gjort mig något! Det är väl liksom känslan av att jag aldrig kommer att få vara med att uppleva denna dagen som är jobbig, aldrig får gå på balen och annat som hör studenten till! Visst har jag pluggat in gymnasiet på komvux, men det blev ju liksom inte samma sak. En gång har det varigt en glädjens dag! Och det var när min lillasyster Lisa tog studenten! Mamma låg på sjukhus och jag fick ta hand om hela hennes student..jag var väl ca 20 då. Allt från plakat till smörgåstårtor till mottagning och balfixande! Tack lisa för att jag fick dela den dagen med dig.. det närmaste att ta studenten jag någonsin kommit! Ser dock fram emot att mina egna grabbar ska ta studenten och kunna vara glad åt det!
Men Grattis alla studenter som stått ut i skolan och pluggat och gjort det ni ska... bra jobbat! Hoppas ni får en bra dag trots att utsikterna om sol idag är ganska små!
Nu ska jag iväg och jobba... 6-14 står på schemat idag!
Kramisar

1 kommentar:

Emma sa...

Min student var inget och fira heller, min mamma kunde inte vara med då hon var så sjuk i cancer.. Gick inte heller på någon bal el så.. Så jag förstår dig precis! KRAM