lördag 21 maj 2011

Herregud vilken dag!

Trötta griniga,gnälliga ungar! Är det ett friskhetstecken tro? Filip har varit femjävlig hela dagen nästan... och vid maten rök vi ihop ordentligt, han var så trött att han inte orkade med sig själv.. så allt blev fel.. han kastade grejer, slog sin lillebror, slog mig och svor som en sjöman.. och så spottade han... så jag tömde ett glas vatten över honom och sen var det igång.... Det slutade med att jag la honom i hans säng och sa att ligg här och vila lite och det ville han... sen stensomnade han.... Lilla killen.... Ibland är det svårt att vara förälder... man vill ju dra gränser och vara konsekvent, men det är ju så himmlans svårt... Men idag ställde jag in allt det jag planerat bara för att vara just det, även jag måste ju offra saker ibland! Om man säger att gör du si eller så så åker vi hem.. då måste man ju ibland stå fast vid det, även om det är svårt... eller opassande...  vissa dagar är nyttiga för en själv som förälder oxå... nu hoppas jag att han är på bättre humör när jag strax ska väcka honom och att kvällen blir mysig i alla fall!
Kramisar

Inga kommentarer: