tisdag 24 maj 2011

4:a åring med megatrots!

Idag när linnie hade gått så tog jag tillfället i akt och städade! Ni vet skura golv och allt... tänkte vad skönt att göra allt sånt innan barnen kommer hem så kan jag verkligen ägna mig åt dom sen.. Jag gick och handlade hem våfflor till mellis och vi skulle sätta oss och leka med play-doh osv... Det började med att det var svårt att få med Filip in då han skulle vara ute och cykla  fast det blåser halv storm ute... när jag väl fick med honom in satte vi oss med play-doh och hade jättemysigt i 20 minuter tills gustav tröttnade... sen ringde en vän och frågade om jag kunde passa deras två grabbar en stund och visst kunde jag det! Deras barn är jämngamla med våra och leker jättebra... Efter en stund åt vi våfflor och filip kan ju inte sitta still vid matbordet som vanligt uttan hoppar upp och ner och stoppar fingrarna i glaset och annat han kan komma på... Vi lyckas äta färdigt och då börjar det på riktigt... Filips kompis behöver kissa och går in på toaletten... men kommer ut lika snabbt och säger att han har kissat på sig.. okej, jag kommer! Då ställer Filip sig i hallen och säger -jag vill oxå kissa på mig! Va? Och gör det!!! Herregud och som om det inte räckte så ser gustav pölen och tror väl att det är vatten och ställer sig och hoppar i det! Ghaaa! Ta bort mig härifrån!!! Jag lyckas få undan det och då hör jag att dom bråkar inne i rummet samtidigt kommer barnens pappa och jag tänker att nu blir det väl lite lugnare! Men nää då.. Filip är så trött och jävlas och bråkar och håller på så jag skickar honom i säng kl 17:30.. och han somnar, Då får Gustav brytet och ska bara in och leka med filip.. och skriker och gnuggar sig i ögonen så efter en kvart får han oxå lägga sig! Och stensomnar... Var nog jobbigt att vara på dagis efter sjukledigt!
Ibland vet man inte vad man ska göra? Ska nog lägga mig tidigt jag oxå, för risken är väl att dom vaknar kl 5
Kramisar



Skickat från min HTC

2 kommentarer:

Emma sa...

Huuu.. Inte kul att ta sånt själv nu när du e själv heller.. :/
Vi har varit väldigt förskonade hittills..
KRAM

victoria sa...

Förlåt att jag skrattar.... egentligen tycker jag synd om dig. Kram!!