onsdag 9 februari 2011

lillgusen och färgade hår

Har varit jättetrött och hängig idag! Kankse beror det på att han var vaken mellan 1 och 3 inatt... känns som att man bara väntar på att det ska bryta ut något hos honom. Fast på dagis har han varit jättepigg och lekt och ätit... jaja vi får väl se vad det blir av det!
Så här har han gått mest hela dan lillgusen!
På förmiddagen idag var jag nere och gjorde slingor på grannen... har alltid gillat att greja med hår och färgat och donat.. Jag tror jag började när jag var 15. Och visst har man gjort sina missar genom åren, men man har ju lärt sig av sina misstag och i vissa fall har andra fått lära sig av mina misstag... Minns när jag och Nadja skulle färga håret på två killar.. dom skulle ha svarta slingor... den ena var ljusbrun innan och den andra var blond... Han som var ljusbrun fick halva håret färgat.. för det där med att kamma håret som man brukar ha det innan man börjar, visste vi ju inte om. Den andra killen som var blond sen innan fick nån mögelgrön färg i sina slingor... vi skrattade så vi tjöt... det gjorde dock inte dom och vi fick aldrig mera färga deras hår... lol. Har oxå klippt en kille en gång som hade långt hår... skulle bara ta topparna... Man kan väl säga som så att det var bara topparna kvar när vi var klara... Även här var nadja inblandad.... vi var grymma du och jag!
Nåja det är några år sedan och sen dess har jag lärt mig att både färga och klippa som man ska! Har oxå fått äran att göra ett par baluppsättningar, en brudtärneuppsättning och en annan festuppsättning.. så visst har jag lärt mig av mina misstag!
Nu ska jag invänta sveriges mästerkock och slappa lite, sen blir det tidigt i säng.
Kramisar

Inga kommentarer: