tisdag 1 februari 2011

storkmat och kladdkaka med blå grädde

Dagen har varit ganska bra trots ännu en innedag! Men imorgon ska vi återgå till det vanliga och det betyder dagis för barnen tjohoo vad filip behöver detta...
Middagsstorken var super idag oxå... filip åt tre portioner TRE!!! Något han aldrig har gjort... det var pasta med en jättegod tomatsås, med lök, vitlök bacon och basilika i och till detta serverades en sallad som filip fixade... jag frågade om han ville hjälpa till och det ville han... men först sa han vänta lite mamma och sprang in i sitt rum... när han kommer tillbaka har han bytt om till tomtekläder och har sina hörselkåpor på sig! Nu kan jag hjälpa dig mamma... hahaha vad jag garvade... sen stod han där och delade gurka och tomater med en inlevelse som skulle få dom mest härdade kinesiska matkarvarna att storkna... Sötprinsen...
På eftermiddagen kom söta Linnie hit med sina godingar Malin och Melker! Jag och Filip slängde ihop en kladdkaka med färgglada nonstop på och gustav diskade så köksgolvet blev en sjö... Den serverade vi sen med blå grädde... Det var en succe med blå grädde... lite karamellfärg i och vardagen blir lite mer spännande!
Nu är det dags för lite egentid och slöande innan sängen ropar... imorgon bjuder storken på köttfärssoppa och vitlöksbröd.... Mjums!



Kramisar

1 kommentar:

Sune...the girl sa...

Varför kan inte vi i Mariestad ha såna där affärer som skickar hit mat för. Skövde har ta mig fan fått allt :(. Jaja jag säger inget om ni nångång får IKEA..DÅ hurrar jag bara :)
Har du frågat Filip varför han satte på sig just tomtekläder och hörselkåpor för att hjälpa till? Haha