måndag 7 februari 2011

mormorbesök och storken vid dörren

Denna dag har varit väldigt onstig... började som vanligt uppstigning och frukost... sen kom mormor hit en sväng då hon hade varit på kss för ett besök inför ögonoperationen... Gustav var helt salig över att mormor var här och gick efter henne som en liten svans... hon fick inte ens gå och pinka själv... Så hade hon fått ett sms som hon var tvungen att svara på.. och hon har precis lärt sig att skicka sms... hahah det tog en lång stund och hon satt fullt koncentrerad här ,men iväg kom det... Filip verkade lite seg och det visade sig att han hade en liten feberhöjning så det blev teletubbies i sängen för honom... sen när mormor hade åkt så käkade vi lite och gustav skulle sova igen, då han inte sov så länge på fm... så strax före två knoppade han in och jag tog med mig filip och bäddade ner oss i sängen.. och tänkte att det blir nog en timmes vila för mig innan gustav vaknar.... 16:20 stod det på kl när jag vaknade Herregud... och barnen sov fortfarande båda två... jag gick upp och strax efter att jag vaknat hörde jag att gustav hade vaknat oxå... jag hämtade honom och skulle ta med honom för att kolla posten.. och då ser jag att storken varit här... Herregud vad hårt vi måste ha sovit som inte ens hört att det ringt på dörren... så in med kassarna och fixa dagen middag bestående av kycklinglasagne med vitkålssallad.... åh mums vad gott det var... Filip åt en jätteportion när han vaknat till och gustav åt två...
Nu ska vi strax ta kvällens bad och sen ska jag spela lite Super mario med filip... eller farbrorn som han säger... Han vill inte spela själv utan sitta brevid och titta på när man spelar... väldigt praktiskt.
Filip verkar piggare nu när han fått sova så det kanske bara var trötthet efter helgens bravade med kalas och lek och busland... han får vara hemma imorgon i alla fall för lite egentid.. då jag jobbar på fredag och han ska gå på dagis då!
Hoppas ni alla får en mysig kväll för det ska jag ha!
mormor skickar sms med full koncentration

Dagen middag fårn storken
Kramisar

Inga kommentarer: