måndag 31 januari 2011

Bajsdag!

Vissa dagar vill man bara gömma sig bakom en sten och inte komma framförrens nästa vecka.... Gustav har blivit magsjuk igen... så inget dagis imorgon för honom... och när jag sa att filip inte var sjuk så sa dom att helst ville dom att syskonet var hemma oxå (dom är inne på andra vändan på dagis med magsjuka) eftersom det smittar så lätt... jaa vad säger samvetet då? Jo jag blir hemma med två barn imorgon varav den ena kryper på väggarna när han inte får gå till dagis... spännande...
Sen ringer jag glatt till maxi för att kolla hur det ser ut på jobbfronten, men inget där heller... dom håller på med nya scheman och inget är klart än... visst har jag mina demotider, men jag vill ju jobba mera... och jag vill ju verkligen vara på maxi för jag trivs ju så...
Sen ringer jag henke för att få gnälla av mig lite och då talar han om att han får nog jobba till 20 ikväll pga av att folk är sjuka... denna dagen blir bara bättre och bättre... kanske kunde han svänga hem en sväng sen... toppen.. då kan jag gå ner till affären och inhandla lite ostbågar och dricka så jag och filip kan mysa lite ikväll, för han lär vara vaken ett tag då han sover nu...
Det jag nu har att se fram emot är leverans av veckans mat... det ska bli skoj i alla fall!
Ja just det... mamma fick reda på att hon ska operera sitt vänsteröga oxå då hon har fått starr....
Hepp dax att gå in och väcka filip och sen får vi väl busa lite med den nyinhandlade pruttkudden... jösses vad skoj dom har med den! dom skrattar så dom kiknar båda två!
Kramisar

1 kommentar:

ase sa...

Fy, vad tråkigt med magsjuka! Jag hade tänkt komma förbi med dina ljus men har haft sån huvudvärk och mått kasst här idag, så jag struntade i det...
Hoppas killen kryar på sig - vi kanske kan träffas i veckan så att du får ljusen ;-)