måndag 31 januari 2011

Middagsstorken och en mors dileman!?

Middagsstorken har varit här med sin leverans... det var det bästa jag har gjort tror jag.. och ställde mig själv frågan varför har jag inte gjort detta innan? Det var som julafton att plocka in innehållet i kassarna och jag har nog aldrig kännt mig så nyttig, med alla grönsaker och tillbehör... Dagens middag var kycklingfärsbiffar i tortillabröd, med avokadocrem, bönröra  ruccola, rödlök och gurka... filip slukade en och en halv biff och gustav åt lite bönor... det är ett ganska tydligt tecken på att han inte mår bra! Annars äter han mer än Filip ju! För alla som har tänkt tanken eller funderar på att testa middagsstorken säger jag bara kör på... http://www.middagsstorken.se/





Filip har ju blivit en ganska enveten liten kille som inte lyssnar på sin mamma.. antagligen det vanliga trotsen, men när man står i vardagen vill man ju hantera det rätt. Eller? Vi har kört med timeout och skarpa tillsägelser... och inget verkar funka. Så nu har jag plockat bort det han gillar... det började med att tv:tiden blev noll... sen skulle vi ha haft lite mys ikväll bara han och jag, spelat tv-spel och ätit ostbågar, men så lyssnar han inte och efter x antal tillsägelser så rök den förmånen oxå! Nu ligger han nerbäddad i sängen istället och säger förlåt och är ledsen.. och en del av mig vet att jag gör rätt, men ändå så sticker det i mammahjärtat! Vad gör ni när era barn inte lyssnar?
Kramisar

Inga kommentarer: