onsdag 19 januari 2011

det blir aldrig som man planerar...


Skulle ha städat hela dagen idag... det blev soffan istället... jag blev helt förslöad när jag satte mig ner... Strax innan jag skulle gå och hämta barn på dagis ringde linnie och frågade om dom fick komma hit en sväng efter dagis... det fick dom så gärna så gärna. Jag behövde nån som fick sätta lite fart på mig... så upp ur soffan hoppade jag och ner och handla, sen hämta barn . När linnie och hennes två godingar kom hit brassade vi pannkakor med sylt och grädde.. jösses vad dom åt alla barnen... Tack för en mysig stund!

Imorgon var det meningen att filip skulle hämtas på dagis av farmor och farfar, men farmor ringde idag och sa att Eddie (hunden) är sjuk, han har problem med hjärtat och bara ligger och orkar ingenting.. så det får bli en annan gång... Då började jag tänka på vad säger man till filip när det blir dags för Eddie att ta himlafärden? Han älskar denna hund och dom är superkompisar och leker ihop! Det närmaste döden han har kommit är en skadad fågel som henke fick skjuta i sommras i ladan på sommarstugan, och den pratar han fortfarande om... visst vet jag att man ska säga sanningen till barn utan en massa detaljer... men det kommer bli svårt ändå!

Nu blir det masterchef på svenska och doodels... jösses vad vi har snöat in på doodels... en påse varje kväll...

Kramisar

1 kommentar:

linnie sa...

Kaffe och en Kram duger åt mig vettu :)