onsdag 30 mars 2011

Underbar dag!

Idag efter jobbet... jag jobbade över en timme... gick jag och hämtade grabbarna på dagis med en överraskning! Vi skulle åka till Stellas lekland... det var inga problem att gå hem idag inte! Väl hemma bytte vi om till mjukisar och sköna lekkläder och sen tog vi bussen till leklandet! Vi hade det sååå skoj och efter en stund kom en av filips dagiskompisar dit oxå! Det var verkligen inga problem att åka dit själv med båda grabbarna! Filip sköter sig själv och springer upp och ner och åker kana Gustav hade jätteskoj på den lilla avdelningen en lång stund och sen kom filip och var med oss en stund och så där höll det på! Strax efter fem dök henke upp för att ta med sin familj hem! Och jag och filip smet av vid affären och köpte med oss lite glass upp! Vi testade vårens nyheter av GB och dom vi provade var jättegoda... se bild nedan! Sen blev det bad för killarna, pk´jamas och lite tv! Båda grabbarna var helt slut och gustav somnade framför drömmarnas trädgård... så honom var det bara att bära in!
Vilket vårtecken jag såg idag! Jag såg en hel klump med tussilago.. då vet man verkligen att det är vår!
Nu väntar greys på tv kl 21 och så ska jag prova en nyhet jag köpt i dag! Marabo har kommit med en cookie med smak av schweizernöt och en med mjölkchoklad... jag har köpt den första!  sen blir det sängen!




Filip gillar att skjuta bollar....


Kan man klättra ut här?

Först får man klättra upp.....

sen kan man åka ner..... wieeee

Det var jätteskoj att klubba ner figurerna i spelet

Några av årets glassnyheter

Resultatet av dagens aktiviteter
Kramisar

1 kommentar:

Emma sa...

Vilken rolig och god dag! :) Vill oxå prova lite nya glasssorter.. Bara det varma vädret kan komma någon ggn! Vill ha sommar nu! :D
Kram på er!